Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Selasa, 9 April 2013

Jom Intai ~ Buah Mangga

Jom kita intai...bayak tak buahnya
alhamdulilah rezeki...mmg la banyak nye..
tak abis nak makan...
tu pun dah hantar jiran segala bagai...
dulu time aku kerja
mmg aku bawak gi opis...yang bestnya
adik aku nama dia zahida..
dia la rajin buatkan jeruk abis sekali hadap je..

Time aku nak balik kl petang tu abah dah siap
panjat pokok ambik kan
buat...katanya suh makan ngan 
kawan-kawan..tapi skg..
aku pulak ambikkan tuk abah buah
bila dia nak makan...huhuhuhuhu

semua tu kenangan..bersama kawan-kawan
yang tak dpt cr ganti..dan 
tuk abah aku akan tetap jaga abah
selagi kudrat masih ada...

Ha bebalik citer pasal buah nie...
ha kali nie alhamdulilah lebat buahnya
dulu susah sgt nak berbuah


seingat aku..dua tahn lepas baru dia mula berbuah
mmg lama la tunggu
ikutkan mak aii suh abah aii
tebang pokok tu..sbb nak tanam yang baru
lama nau tunggu tub..tub
berbuah alhamdulilah lebat pulak tu


sampai tak terhabis nak makan
idak la jual pun...bagi kat jenjiran je...
ambik la sapa nak pun...
lagi aku suka...


tgk tu penuh buahnya..
aii rasa lebat buah dari daun...
alhamdulilah kan rezeki Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perkahwinan