Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Selasa, 16 April 2013

Jom Intai ~ Pasal Terminal AmanJaya

uik udah ada stesen bas
baru..stesen di medan gopeng
dah tup yop..emm

Sekarang diberi nama Terminal Amanjaya...
sebenarnya aku tak tau
pun dah pindah nye...
maaf tak berapa perasan mungkin ada 
berita tapi tak tengok...hiiii
so hari ahad lepas
hubby gi la beli tiket..kat medan gopeng

punya la terkujuz..sbbnya
kosong...dlm hati bagus nie byk parking
ropenya bila masuk
habis dah kosongnya

awal april lagi dah operasi..
yelah selalu guna ETS je...
kan...so patah la balik ke 
stesen bas baru katanya...
kata pakcik teksi kat medan gopeng
tu terminal tu sebelah
je ngan mydin meru raya...

aii mmg jarang pun ke sebelah sanun tu
so tak perasan pun...



ini la terminal baru tu..
opss tempat baru tambang ke kl
pun baru ladik..hihi
naik RM1.50..
kata yang jual tiket tu..sbb kilometer bertambah
so tambang pun tambah la..
hiih apa..apa la kan..



ni pandangan dari depan...
lintas jalan depan tu..boleh terus
ke mydin meru raya...


aik adik manis apa buat situ..hihih
teman papa saya beli tiket la..
papa saya nak balik kl...

ok la besar..tempatnya..tak la mcm kat 
medan gopeng peluh nak tunggu bas...hihih
selesa ada aircond segala...

so smua tu pada kita sebenarnya
kalau buat bangunan canggih mana pun
tapi sikap kita yang tak reti nak
jaga kebersihan, harta benda
tak guna gak...
pikir lak kan kalau kita rosakkan semua
kemudahaan yang ada..
sok..sok kita gak yang susah...

dan ceramah la pulak nye..bukan
apa kadang-kadang geram ngan sikap 
masyarakat skg nie...

Jom Intai ~ Kari Ikan Merah

hai semua dah lunch ker..
aii belum lagi tapi udah la masak nye..
menu hari nie apa ek?
ai masak kari ikan merah..kan kat tajuk
entry dah bg tau kan..
tu la masaknya..

ekceli bukan beli seekor 
beli kepala ikan merah je..
tu yang lagi best kalau buat kari kan..


ha tu dia menu yang dimasak hari nie..
emm dah lama tak kongsi resepi kan
bukan apa..aii tak le tererrr beno masak..
biasa-biasa je...
tuk tekakt aii, hubby dan makcik kecik tu
boleh la kan...hihihi

okeylah..
sama je mcm ualls masak gak..
okey akak-akak semua
bersedia dengan pen yek...
hihhih udah jgn nak mengarut..

bahan-bahan yang kita perlukan
dah tentu la kepala ikan merah..kan 
dah tentu2 resepi pun ikan merah kan
baeang kecik, bawang merah, daun kari..tumiskan hingga
naik bau..masukan rempah kari..mcm aii guna
rempah kari babas...kenapa
sebb nye mak pun pakai
jadi mengikut je lah kan...
sampai pecah minyak..
masukan sedikit air, santan, asam jawa, bahan-bahan
perasa mcm garam dan sikit gula...sikit je tauuu...
pak aji aku tak berapa suka letak

bila dah mendidih masukan ikan..
bila dah ikan masak baru masukan
aksesori tambahan 
emm tomato..brendi dan cili hijau..
tu jelah senang kan..
okey apa pun selamat menjamu selera....

Jom Intai ~ Kempen PRU 13

aikk..petang tadi dapat panggilan
talipon...ingatkan apa rupanya..
nak berkempen pasal suh pangkah..bla..bla..
ish maju betul kan...

dulu dtg kat umah skg main
talipon plk..
canggih betul...
apa pun buat lah pilihan..yang bijak
aii sokong mana..hiihi
undikan rahsia...tapi ye ker rahsia..
sejauh mana ianya rahsia...
jawab lah di sana nanti...

buatlah pulihan yang bijak kan...
apa pun jgn time
nak mengundi je janji itu ini..
dtg umah kempen..sana sili..
talipon bagai...
lepas habis batang hidung pun tak nampak

untuk yang nak semak..
anda mengundi di mana..
boleh semak kat sini 


kalau nak sms pun boleh...


aii dah semak...
tahun nie baru nak mengundi..
first time...
5 tahun lepas dah daftar tapi
tah nama tercicor katanya...
katanya...jadi kali nie
kompem ada dah...
kat mana lagi manjoi la...

pilihan anda penentu masa depan negara..
ewahh..hiih
so selamat mengundi...

Perkahwinan