Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Khamis, 4 April 2013

Jom Intai ~ Abah...

Sebenarnya dah lama aku nak bercerita
pasal entry kali nie tapi hari nie rasanya
baru dikuatkan hati nie bercerita....
emm kadang2 kita rasa kenapalah kita yang di uji
tapi sesungguhnya itu rahsia Allah s.w.t...hanya dia
yang mengetahuinya...sebagai hambanya kita kena
redha di atas segala apa yang menimpa kita...
cuba cara dan bentuk ujian tu
saja yang berbeza...

Macam tu jugalah family aku...tahun lepas
bulan lima kami semua di kejutkan bila abah di serang kanser...
perit rasanya nak menerima realiti itu tapi..
alhamdulilah..kami insan yang terpilih
untuk menerima ujian ini...

Doktor dah sahkan yang abah aku kanser prostat...
stage 4...subhanallah..abah terpaksa menjalani
dua pembedahan. Pembedahan pertama
pada bahagian tulang belakang
sbbnya kanser tu dah merebak ke tulang belakang yang
menyebabkan abah lumpuh separuh badan...
doktor menggantikan nya dengan besi bagi
menyokong tulang belakangnya....
pembedahan yang kedua dilakukan selang tiga hari untuk
membuang "telur"..ketika tu mmg terlalu perit
tgk abah terlantar sakit...

Bukan mudah utk terangkan pada abah situasi pd masa tu..
tapi sehingga ke hari ini abah masih belum tau yang
kansernya di tahap empat...dan kos yang kami
adik beradik tanggung...

Abah aku seorang yang sangat aktif...seharian ada
je kerja yang dia nak or akan buat...
bila dah secara tiba-tiba abah di serang kanser
separuh badannya tidak dapat bergerak..iaitu
dari pusat hingga ke kaki...

Empat bulan abah terlantar tanpa boleh bergerak...
makan..buang air besar..segalanya di atas katil
tapi alhamdulilah
berkat kesabaran kami sekeluarga
abah akhirnya sekarang dpt bangun..dan berjalan semula...
walau pun tak sepenuhnya pulih tapi..
doa padanya tak pernah putus..
supaya abah kembali sihat seperti dulu..
walaupun mungkin terjadi..tapi kuasa Allah mengatasi
segalanya...

Semoga mak, aku dan kakak yang lain
di beri kekuatan tuk menjaga abah..
aku pasrah dengan apa yang jadi..
Aku sikit pun tak pernah
menyesal dengan keputusan aku berhenti kerja
tuk jaga abah dan mak..
dan aku bertambah bersyukur dikurniakan
suami yang teramat memahami...dan sanggup berkorban
untuk membenarkan aku balik ke ipoh
tuk jaga mak ngan abah...

Terima kasih sayang...sanggup berkorban...
mudah-mudahan ada rezeki aku di bidang lain...
sama-sama la doakan ye...aminn..
aku akan tetap menjaga abah dan mak selagi aku bernafas...


nie jelah satu-satunya gambar yang aku ambik
abah atas kerusi roda...yang lain sangat tak sanggup tgk
bukan tak nak terima kenyataan tapi..
sedih kalau kenang kan..

Jom Intai ~ Sakit Tekak

Emm pasal apa la aku nie
patang minum air sejuk ker..air masak ker
sikit je mula lah... mak aii mcm kena 
hiris tekak nie
pedih sgt..nak telan air liur pun sakit sesgt...

sebenarnya tak tau la ek...dari muda-muda dulu lagi.
aikkk skg nie aku dah tua ker...err tak la dari dulu la 
sebenarnya aku mmg x blh minum air paip yang direbus dan
buat air masak..walaupun air paip tu..
guna alat penapis apa pun...
mahal ke apa ker
tah le mmg tak function...still tekak sakit

mmg kena beli air mineral gak..
tah le rasanya sama gak kan
tapi pasal apa tah tekak aku nie


Nie pun tgh menahan sakit tekak
sbb semlm lupa beli air mineral..so aku
telan je air masak..nie la akibatnya
sakit sungguh...mmg berkotak2 stok
kat umah..tapi tak sempat nak beli
kali nie...asyik lupa je..nie la jadinya

Kalau ais batu lagi la...dah la ais tu sedap..
lagi-lagi time panas rembang kat luar...
sesgt la sejuk je lalu kat tekak...

sumber : google
sumber : google

sumber : google 

 sumber : google

nie paling best ice cream malaysia...beli
plastik...buh air..ikat beku kan kat ice box
pastu...dah keras mkn...alahai bestnya...
(amboi tekak sakit berangannye...nak mkn ek)

Perkahwinan