Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Sabtu, 22 September 2012

Jom Intai ~ Berkebun La Pulak

Sejak aku berenti kerja sebab nak jaga abah aku sesaje sibuk kan diri ngan kerja supaya tak terlalu stress...yelah kalau aku stress bayak mcm mana aku nak jaga abah kan...aku kini dah jadi suri rumah sepenuhnya...mula2 aku ingat tak kerja nie rilex je tapi ropenya sibuk kerja nye mmg tak pernah abis...ada je yang nak dibuatnya...bab berenti kerja nie sebenarnya sedih sgt...ialah bukan mudah aku nak ambik keputusan untuk berenti tapi kerana dia "ABAH" aku redha.

Aku cuba sibuk kan diri dengan tanam sayur-sayuran...banyak gak belanjanya ialah nak beli tanah...baja..polybag..benih tapi bila tgk hasilnya...best la plk...hehehe...tapi aku tanah kecil2 je kat belakang umah...tanam main-main je...x le banyak masa hasilnye...

nie la dia kebun aku...setoit je...nie masa baru semai...

Alhamdulilah besar dah sikit...dah start menjala..aku tanam sikit2 je...kalau ada tanah dekat2 area ipoh nie dah lama aku jadi petani model...hehehe ceh berangan la tuuu..
Haa... nie sawi pendek aku Kai Choy...aku tanam dalam pasu je...dah petik wat goreng ngan soso tiram...yumi..yumi...

P.Ramlee kata ini falatok..heheh bukan petola....nie pun dah banyak kali dapat makan...siap sedekah kat jejiran lagi...
berendi@bendi... mmg buah nye tak abis makan...alhamdulilah rezeki berbudi pada tanah
Kacang Panjang nie pun ok la sedap wat ulam tapi susah sikit nak jaga serangga suka makan daun dia mungkin manis kot kan..hehehe

Ha nie pulak cili kelantan...dia masak pun hijau muda...kalau buat solo lada sedap nie..nie pun aku tanam gak...hehehe

Alhamdulilah semuanya menjadi dan dapat makan hasilnya...bukan takat makan keluarga jiran-jiran ngan sedara yang dtg umah pun dapat makan...sekarang nie aku tanam kailan...jagung...kacang botol...hehee..tu la aku kata kalau lagi besar tanah lagi banyak la aku tanam...

Selasa, 18 September 2012

Majlis Pertunangan

Hai..mmg dah lama benar tidak menulis di dalam blog ini...macam macam yang aku lalui selama 4 bulan ini selama tu gak le aku tak menyinggah di intai2...Setelah aku terpaksa ambik keputusan berenti kerja untuk menjaga abah yang di serang kenser aku memang x de masa nak menulis...pasal sakit abah tu..nanti aku akan story lain kali...banyak benda nak cerita..tapi nanti ye.....

Sebenarnya 14 dan 15 Sept hari tu aku ke KL sbb sepupu aku bertunang, 2 orang sekali...emm dalam sibuk2 menguruskan abah dan anak-anak aku dan anak sedara kat umah nie sempat gak aku buat hantaran tuk sepupu aku sorang nie...alhamdulilah walau pun tak secantik mana tapi boleh lah kan dari tak de...


Nie sepupu aku yang bertunang 14 Sept..kat Ampang...

Sesi bergambar...tema nye pink...Tapi sedih sgt baju tak sempat siap terpaksa la pakai baju warna merah lari tema sikit...  




Cincin Merisik, bertunang dan Pemberian...

Inilah hasil keras tangan aku...temanya pink...aku yang pilih colour nie..sbb sewwt la nak kasi kat perempuan kan...

Hantaran majlis nye dia Gombak..15 Sept

Sesi perbincangan sbb abah tak blh nak duk bawah susah jadi pihak perempuan sediakan kerusi...

Nie Pasangan nye...norezety dan hafiz..yang lelaki tu sepupu aku nye...



Alhamdulilah selesai semua majlis...dan sepupu aku pun puas hati dengan hantaranya...siap tempah tuk kahwin nanti plk...

Perkahwinan