Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Isnin, 21 November 2011

Jom Intai ~ Drama Dewa Cinta

Jom Intai ~ Sembelit.....Sembelit..kesian nye

Emm nie kisah pasal anak yang sembelit...serabut dah kepala pikir pasal kenapalah agak nye anak-anak kita nie boleh sembelit ek? antara punye nye mungin sebab susu la kan...tapi sebelum nie tak de masalah pun...tapi sejak-sejak sekarang nie yang makin teruk....ada kalanya aku terpaksa cuti sebab anak tak boleh poo...poo....memang letih la tengok anak tenggung sakit tu...sampai kan berpeluh-peluh merah muka sambil air mata berjurai meneran nak mengeluarkan najis nye itu....

Sebab bila duk kat ipoh time duk ngan mak x de masalah nye pun okey je...sebab memang dia banyak minum air masak/sejuk...tapi kat sini dia tak nak...jenuh dah la aku paksa nye...tapi emm tak de nye dia nak....lagi pun kat umah aku tu mmg sejuk sikit...bayangkan lah kalau tengah hari pun gigil nak mandi...family aku kalau datang pun dia kata...malas nak mandi sebab sejuk...aku kat umah ais batu mmg tak minum sebb tak terasa pun nak minum sebabnya tah le ekk...penuh je ais dlm tupperware....tak berusik pun....

lagi pun kat umah aku mana ada halaman dia nak main...so tak berpeluh pun yang buatkan dia nak dahaga nak minum air....kalau kat kg tu lain la...berpeluh2 main tu yang kejap2 kang nak air...so nak suh makan buah or sayur lagi la tak kan....punye la susah nye...

Tapi semalam memng kesian aku gi farmasi...cari ubat...terpaksa..gak guna ubat dah tak de pilihan tak sanggup tengok anak tahan sakit macam tu...

 Ubat nie di masukan ke dalam susu 3x sehari...

last choice ambik ubat nie...sebab tak sanggup tengok aen sakit teran nak poo..pooo..masukkan lubang dalam punggung dalam masa 10 minit rasa nak membung

Nie la ubat yang diambik semlam tuk bantu aen poo..poo

*** Alhamdulilah berjaya gak mengelurakan nye...memg besar dan banyak....termenung kejap aku ngan hubby tengok mak aiii bukan main besor...patut la sakit sgt tgk dia teran....kesian anak mama.....

Jon Intai ~ Masak Nasi Minyak

Jom Intai ~ Laksa

Ha nie nak habaq mai citer hari sabtu hari tu...hahaha semangat bangun pepagi kemas umah yang dah macam kapal karam.....maklumlah ada cik pu3 yang suka mengemas umah dengan mainan nye....lepas breakfast aku ajak hubby gi pasar beli barang-barang sebab malam tu macam teringat plus teringin nak makan laksa...emm yum..yum...apa lagi bersilat la kat dapur....ambik ko siap dah laksa nye...

 Bahan-bahanye...

 laksa..aku suka laksa basah...

 kuah nye....

Laksa...terbaikk (puji  diri sendiri nie...hehehe)

Jom Intai ~ Goollll!!

Hahahaha....macam mana aku boleh terjebak tengok bola mlm tadi ....ishh tak pasal-pasal tidur kul 12 tgh malam semata-mata tgk bola sampai abis...aduh mak macam tak percaya kat diri sendiri....memang kelakor benor la hai....mana tak nye kat area umah aku tu macam kat stadium siap ngan bunga api...mercun bagai...bersorak tu tak yah cakap la kan...siap hubby aku pun mak aii kemain dia menjerit...lupa anak tido kat dlm bilik....semuanya sebb bola malaysia lawan indonesia semalam....ada la gambo yang di snap kat tv jelah mampu...nak ke stadium tah la kan....


 Saat ketika tendangan penalti

 Mata penalti terakhir yang berjaya dijaringkan Baddrol Bakhtiar

 Akhirnya berjaya...6-5   5-4
 Cayalah...Malaysia

Khairul Fahmi Che Mat..memg best la


MALAYSIA: Khairul Fahmi Che Mat, Mohd Asraruddin Putra Omar, Mohd Fadhli Shas, Mahalli Jasuli, Mohd Muslim Ahmad, Baddrol Bakhtiar, Ahmad Fakri Saarani, Mohd Irfan Fazail, K. Gurusamy, A. Thamil Arasu, Mohd Nazmi Faiz.




Perkahwinan