Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Ahad, 27 November 2011

Jom Intai ~ Breakfast Nasi Goreng Kerabu

Pagi nie nak masak apa lak pulak....puas dok pikir masak nasi wat nasi goreng je ye.......selongkar dalam peti ada la barang-barang nye....cukup la ye lah gi gi pasal macam malas ari nie...so guna gelah apa yang ada...so menu pagi nie nasi goreng kerabu...


Bahan-Bahan Yang Digunakan...

Nasi Biasa
Hirisan Bawang Kecil
Hirisan Bawang Putih
Hirisan Halia
Serai Potong Halus
Bunga Kantan Juga Dipotong Halus
Sayur Kubis
Sawi (Sayur tu ikut citerasa nak letak apa pun...tak kisah...)
Ikan Bilis Ditumbuk
Isi Ikan Masin Potong Kecil2
Cili Api Dihiris Halus
Kicap Cair
Minyak
Garam

Cara Masak

1. Goreng Ikan masin dan ketepikan...kemudian....
2. Tumis semua bahan bahan tadi sekali jus....bila dah garing masukan nasi...dan sayur.
3. Gaul sebati dan masukan garam...Kicap cair...dan gaul rata...
4. Bila semuanya dan sebati dan cukup rasa angkat dan boleh la di hidangkan untuk dimakan...senang kan....

2 ulasan:

  1. salam kenal.
    emmm... Nasi Goreng memang kegemaran anak akak pepagi.

    BalasPadam

Perkahwinan