Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Selasa, 16 April 2013

Jom Intai ~ Kari Ikan Merah

hai semua dah lunch ker..
aii belum lagi tapi udah la masak nye..
menu hari nie apa ek?
ai masak kari ikan merah..kan kat tajuk
entry dah bg tau kan..
tu la masaknya..

ekceli bukan beli seekor 
beli kepala ikan merah je..
tu yang lagi best kalau buat kari kan..


ha tu dia menu yang dimasak hari nie..
emm dah lama tak kongsi resepi kan
bukan apa..aii tak le tererrr beno masak..
biasa-biasa je...
tuk tekakt aii, hubby dan makcik kecik tu
boleh la kan...hihihi

okeylah..
sama je mcm ualls masak gak..
okey akak-akak semua
bersedia dengan pen yek...
hihhih udah jgn nak mengarut..

bahan-bahan yang kita perlukan
dah tentu la kepala ikan merah..kan 
dah tentu2 resepi pun ikan merah kan
baeang kecik, bawang merah, daun kari..tumiskan hingga
naik bau..masukan rempah kari..mcm aii guna
rempah kari babas...kenapa
sebb nye mak pun pakai
jadi mengikut je lah kan...
sampai pecah minyak..
masukan sedikit air, santan, asam jawa, bahan-bahan
perasa mcm garam dan sikit gula...sikit je tauuu...
pak aji aku tak berapa suka letak

bila dah mendidih masukan ikan..
bila dah ikan masak baru masukan
aksesori tambahan 
emm tomato..brendi dan cili hijau..
tu jelah senang kan..
okey apa pun selamat menjamu selera....

1 ulasan:

Perkahwinan