Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Sabtu, 22 September 2012

Jom Intai ~ Berkebun La Pulak

Sejak aku berenti kerja sebab nak jaga abah aku sesaje sibuk kan diri ngan kerja supaya tak terlalu stress...yelah kalau aku stress bayak mcm mana aku nak jaga abah kan...aku kini dah jadi suri rumah sepenuhnya...mula2 aku ingat tak kerja nie rilex je tapi ropenya sibuk kerja nye mmg tak pernah abis...ada je yang nak dibuatnya...bab berenti kerja nie sebenarnya sedih sgt...ialah bukan mudah aku nak ambik keputusan untuk berenti tapi kerana dia "ABAH" aku redha.

Aku cuba sibuk kan diri dengan tanam sayur-sayuran...banyak gak belanjanya ialah nak beli tanah...baja..polybag..benih tapi bila tgk hasilnya...best la plk...hehehe...tapi aku tanah kecil2 je kat belakang umah...tanam main-main je...x le banyak masa hasilnye...

nie la dia kebun aku...setoit je...nie masa baru semai...

Alhamdulilah besar dah sikit...dah start menjala..aku tanam sikit2 je...kalau ada tanah dekat2 area ipoh nie dah lama aku jadi petani model...hehehe ceh berangan la tuuu..
Haa... nie sawi pendek aku Kai Choy...aku tanam dalam pasu je...dah petik wat goreng ngan soso tiram...yumi..yumi...

P.Ramlee kata ini falatok..heheh bukan petola....nie pun dah banyak kali dapat makan...siap sedekah kat jejiran lagi...
berendi@bendi... mmg buah nye tak abis makan...alhamdulilah rezeki berbudi pada tanah
Kacang Panjang nie pun ok la sedap wat ulam tapi susah sikit nak jaga serangga suka makan daun dia mungkin manis kot kan..hehehe

Ha nie pulak cili kelantan...dia masak pun hijau muda...kalau buat solo lada sedap nie..nie pun aku tanam gak...hehehe

Alhamdulilah semuanya menjadi dan dapat makan hasilnya...bukan takat makan keluarga jiran-jiran ngan sedara yang dtg umah pun dapat makan...sekarang nie aku tanam kailan...jagung...kacang botol...hehee..tu la aku kata kalau lagi besar tanah lagi banyak la aku tanam...

3 ulasan:

  1. bagus..nanti lama2 dah banyak boleh jual kat pasar..

    BalasPadam
  2. Hehehe..tu la kan..insyaAllah...rindu mai kat ko...tah bila dpt jumpa ko...mai aku makin demok nie cam ne....

    BalasPadam
  3. Assalammualaikum..salam kenal rosalinda..duk blogwalking ke blog berkebun..jmpk blog ni..sama minat berkebun..bleh kawan2..sy folo blog rosalinda :D

    BalasPadam

Perkahwinan