Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Isnin, 21 November 2011

Jom Intai ~ Sembelit.....Sembelit..kesian nye

Emm nie kisah pasal anak yang sembelit...serabut dah kepala pikir pasal kenapalah agak nye anak-anak kita nie boleh sembelit ek? antara punye nye mungin sebab susu la kan...tapi sebelum nie tak de masalah pun...tapi sejak-sejak sekarang nie yang makin teruk....ada kalanya aku terpaksa cuti sebab anak tak boleh poo...poo....memang letih la tengok anak tenggung sakit tu...sampai kan berpeluh-peluh merah muka sambil air mata berjurai meneran nak mengeluarkan najis nye itu....

Sebab bila duk kat ipoh time duk ngan mak x de masalah nye pun okey je...sebab memang dia banyak minum air masak/sejuk...tapi kat sini dia tak nak...jenuh dah la aku paksa nye...tapi emm tak de nye dia nak....lagi pun kat umah aku tu mmg sejuk sikit...bayangkan lah kalau tengah hari pun gigil nak mandi...family aku kalau datang pun dia kata...malas nak mandi sebab sejuk...aku kat umah ais batu mmg tak minum sebb tak terasa pun nak minum sebabnya tah le ekk...penuh je ais dlm tupperware....tak berusik pun....

lagi pun kat umah aku mana ada halaman dia nak main...so tak berpeluh pun yang buatkan dia nak dahaga nak minum air....kalau kat kg tu lain la...berpeluh2 main tu yang kejap2 kang nak air...so nak suh makan buah or sayur lagi la tak kan....punye la susah nye...

Tapi semalam memng kesian aku gi farmasi...cari ubat...terpaksa..gak guna ubat dah tak de pilihan tak sanggup tengok anak tahan sakit macam tu...

 Ubat nie di masukan ke dalam susu 3x sehari...

last choice ambik ubat nie...sebab tak sanggup tengok aen sakit teran nak poo..pooo..masukkan lubang dalam punggung dalam masa 10 minit rasa nak membung

Nie la ubat yang diambik semlam tuk bantu aen poo..poo

*** Alhamdulilah berjaya gak mengelurakan nye...memg besar dan banyak....termenung kejap aku ngan hubby tengok mak aiii bukan main besor...patut la sakit sgt tgk dia teran....kesian anak mama.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perkahwinan