Pages

Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Ahad, 30 Oktober 2011

Jom Intai ~ Wedding Johor Part I

Alhamdulilah dah selamat pun majlis nye....penatnye macam kenduri kawen aku.....Ha yang aku dok nak citer nie wedding adik ipar aku....adik hubby yang second...balik johor hari rabu sampai ahad. al maklum lah adik ipar semua lelaki...jadi aku je menantu pompuan yang ada memang tak kering tangan la...hehehetapi walau pun penat happy dapat tolong mum in law...sian gak kan....untuk entry nie aku citer persiapan je lah ek....

Hari khamis buat kenduri doa selamat...tak penah aku masak banyak-banyak cam tu...tuk lebih kurang 50 orang masjid....tapi alhamdulilah habis selesai semua lauk...tapi cam biasa tak sempat nak snap picture coz buzy kat dapur....phone pun tah ke mana....lauk time doa selamat biasa-biasa je...kari ayam, sayur goreng sos tiram, ikan goreng /ikan masin, ulam sambal belacan dan ayam masak kicap....ha berdebar gak rasa takut tak jadi tapi syukur jadi...habis semua makan last sekali tuan rumah makan nasi goreng telur je....heheheh

Jumaat lak sibuk ngan telur and goodies beg...berkoyan-koyan telur kena rebus...dah la pakai telur masin plus telur ayam....bertelur2 nak merebus nye...dah la masak tuk orang rewang lagi...menu nye pun tak snap...menu nye asam pedas ikan pari, ayam goreng, kurma daging, ulam/sambal belacan dan ikan bawal goreng je....bukan aku je sibuk anak dara aku pun sibuk tolong masak, buat goodies beg dan bunga telur...tu je lah gambo yang hubby sempat snap...sebab semua mmg sibuk....tak ramai yang tolong...sampaikan adik-adik ipar yang lelaki tolong sian sayur pucuk paku...suh siang daun pucuk paku...dau je ambik batang yang pucuk buang....aduhyai....tapi yang best tu semua memang rajin menolong......


Aen tolong buang kulit telur...nak makan ngan nasi lemak...

 Gantungkan telor dan siapkan goodies beg tuk bagi kat tetamu...

Penat punye pasal sampai 3x tambah nasi....sian anak mama...penat wat keja yek....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan