Pages

Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Isnin, 20 Jun 2011

Jom Intai ~ Pasal Buah Gajus

Ni nak story pasal buah gajus....ha hari tu gi kampung chak...meranti kelantan....umah mak mertua kak ngah. Ros panggil ma..yang bestnya kat umah ma nie macam-macam pokok ma tanam kat belakang umah je...memang fun betul lah...

Selalunya kan biji Gajus tu kita goreng atau pangang, buh dalam masakan tak pun mmg paling popular time hari raya...yelah time tu memang berebut-rebut la orang beli wat biskut kan...ros berebut-rebut gak beli yang dah siap....malas tul nak wat time muda-muda je rajin bila dah tua skg nie malas dah (emm tua ker..hahaha).

Nie la buah gajus yang ma tanam kat belakang umah...

 Buah nie mak ros ambik kata nya nak tanam tapi tak tau la idup ke tak...hehehe


Emm sebenarnya tak tau pulak buah gajus tu boleh dibuat ulam sebab kat kampung biasnya mak beli pucukdia je buat ulam...tapi first time tengaok diorang makan buah gajus cicah sambal belacan ngan budu...tapi ros tak pandai nak makan lagi pun tak makan budu...jadi tak tu yang tak berkesempatan nak rasa...tapi mak kata sedap lemak je rasanye....

ha...nie la bentuk nya buah gajus yang dah dipotong...sediah tuk dimakan...

Pucuk gajus...nie mmg sedap...suka mkan wat ulam ngan nasi je...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan