Pages

Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Rabu, 24 April 2013

Jom Intai ~ Tom Yam Udang

apasal
pulak dah jadi blog mari memasak
nie...hihihi bukan apa saje
nak kongsi kan ngan uoals semua
tak salah kan...
kali nie kita buat tom yam.. 
jom kita layan tom yam udang nie dulu
jom...


tom yam nie pakai perencah tom yam adabi je
tak reti nak buat rencah sendiri nak try gak belajo
suatu hari nanti

walaupun pakai rencah tom yam
still kena tambah bahan-bahan lain tuk bagi terangkat..hihih

TOM YAM UDANG CAMPUR

Udang
ayam
perencah tom yam
serai - diketuk
bawang besar - belah empat
cili api wajib
daun limau purut
 limau nipis - perah air nye
susu pekat manis.
rasa cam sedap...kalau tak masuk macam tak kena lak
tomato - potong
sayur-sayuran - carrot, bunga kubis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan