Pages

Jom Intai Blog Rosalinda

Foto Saya
Blog ini dah tentulah mengenai kehidupan aii bersama Cinta Hati dan Buah Hati kesayangan saya... Disini lah tempatnya saya menconteng apa saja yang saya nak ceritakan..berkongsikan rasa sayang, cinta, kasih, gembira, sedih dan segala nya...Jom intai saya di blog nie....

Cinta Hati

Cinta Hati

Buah Hati

Buah Hati

Kami

Kami

Arkib Blog

Robot

Rabu, 14 September 2011

Jom Intai ~ Dah Tak de..yes



Entry kali nie nak citer-citer pasal akhirnya hal gambo kat atas tu...anak dara aku tu bebas gak dari putting…memang syukur alhamdulilah la sesangat sebab setelah 2 tahun 5 bulan 8 hari. Tahniah aen sayang 04 September 2011 la aen bebas dari puting…Sebenarnya dah macam-macam cara aku ngan hubby try untuk pisahkan dia dari putting tapi tak berjaya….kalau u alls semua nak tau aku dah letakan bawang putih..ngan halia letakkan airnya pada puting tu tapi dia blh cakap kat aku “mama tolong basuh putting nie kotor” aduhai memang sabar kan jelah hati time tu…

Tapi nak mula puasa hari tu aku tukar la puting dia sebab putting lama dah lebih 3 bulan..so dah memang kena tukar…aku beli la putting baru tapi kali nie tak beli avent sebab berkenan yang Dr brown’s cam cumel je..so aku belilah…memang dia suka sangat la kan….emm cam biasa la gigit putting susu ngan putting tu dah memang jadi tugas rasmi dia kalau putting susu tu 2 minggu dah kena tukar sebab suka noo gigit nye..



ha tu la dia puting dr brown's

Putting dah bocor dua-dua pulak tu..bila bocor tak sedap la gigit sebab leper..kot…lepas tu aku ngan papa dia ckp tak nak la putting dah tak best la..puji-puji sikt dia bijak…comel pastu alhamdulilah dengan izin Allah anak aku dah tak nak putting langsung…tapi hari tu dah umpan dia kalau aen tak hisap putting lagi mama belikan aen upin sebb ipin dah ada…so hari tu kak ngah balik kelantan kirim kat dia patung upin…so apa pun memang aku happy sangat sebab dengan sendirinya dia tak nak putting. Lagi pun dah besar so dia malu kot tu yang dengan rela hati dia sanggup bententi putting…

Mula-mula tu nak tido memang gelisah sakan tapi bila dah 2-3 hari dah ok…dah boleh tido lena…Cuma susu still lagi malam bangun 5 kali nak hisap susu…tak pelah nak buat cam mana slow2 lepas nie plan nak kurang kan susu malam pulak tapi tak boleh memaksa kena slow-slow  insyaAllah  




Tiada ulasan:

Catat Ulasan